She is talking

واسه حرفایی که جاش تو اینستاگرام نیست :>

She is talking

واسه حرفایی که جاش تو اینستاگرام نیست :>

بیاید دربارش بحث کنیم

یه کلیپ کوتاه دیدم درباره اینکه شخصیت های زن توی ملیفیسنت خوبن و برای اینکه نشون بدیم یه دختر کوله لازم نیست حتما کارهای مردونه بکنه مثلا بجنگه و آدما رو لت و پار کنه. اگر نشون بدیم که زن شخصیت پیچیده ای داره و ویزگی های خوب و بدی داره هم شخصیت قوی‌ای خلق کردیم. پوینت مد نظر کلیپو گرفتما

ولی خب آیا اینکه برای یسری کار ها برچسب مردونه و زنونه بزنیم اشتباه نیست؟ 

و شاید بگید که جنگیدن واقعا مردونس که باید بگم نه. و اگه بخوای اینطور حساب کنی پس مرزش کجاست؟ جنگیدن کار مردونه باشه لابد آشپزی و خیاطی هم زنونه میشه . دوباره که برگشتیم سر خونه ی اول...

همیشه برام سوال بوده کدوم فیلما توی نشون دادن یه شخصیت زن قوی مناسب تر عمل کردن. نظر خودم میج میزل توی سریال the marvelous Mrs maisel عه.

۱)دختری که دنبال آرزوش میره و حاضره از خیلی چیزا محروم بشه ولی لزوما با بقیه ی زن‌ها بد برخورد نمیکنه. (تو یه سری فیلما و سریالا شخصیت زن اگه کول باشه باید از بقیه زن ها خوشش نیاد. مثلا رابین توی how I met your mother همچین آدمیه. هیچ دوست زنی غیر از لیلی نداره و میگه چون دخترا غرغرو لوسن.)

۲) از رنگ صورتی و لباسای جینگیل و آرایش خیلی خوشش میاد و صراحتا میگه من اگه بخوام یه زن مدرن باشم لزومی نداره خاکستری بپوشم و این علایقم رو بذارم کنار. 

کلا دوسش دارم :)))) افرین بهش

نظر شما چیست؟


نظرات 6 + ارسال نظر
پرنیان شنبه 17 خرداد 1399 ساعت 11:46

من اگر بخوام یه شخصیت کول از زن بسازم...
یه زن درونگرا میسازم که اصلا عشوه گر و لوس نیست، باجنبه ست، با نمک و شوخ طبعه و درعین حال رازدار و جدیه و به شدت باهوشه، الکی سرخوش نیست و دغدغه و غم و ناراحتی داره تو زندگیش، اما با وجود دغدغه هاش اعتماد به نفس بدی نداره ( اعتماد به نفس نرمال و نه خیلی زیاد)، و پر از هدفه ولی واقع گراست و انرژی مثبت الکی و کصشعر نیست، و پشتکار خیلی خیلی بالایی داره و حرف بقیه هم اصلا به تخمش نیست در عین حال که محترمه
موهاش تا شونه هاشه، مشکی و صاف
استایلشم معمولی، یه هودی گشاد با شلوار جین و کفش کتونی
کد میزنه و برنامه نویسی میکنه، به صورت حرفه ای و بیشتر اوقات روزش
شاید ساده باشه ولی به نظر من زن جذابیه

زیبا بود مرسی :*****

پرنیان شنبه 17 خرداد 1399 ساعت 11:19

قبل از این که بگم، یه مشکلی که وجود داره توی فیلما
اینه که زنی که تو فیلم نشون میدن به آشپزی علاقه داره یا به خیاطی و اینا، شخصیتش رو معمولا لوس نشون میدن
تو بیا اون شخصیت کلیشه ای زن جنگنده رو بچسبون به خیاطی و آسپزی و ازش یه کاراکتر بساز
یه دختر جدی حرفه ای که لوس نیست و آشپزی خیلی دوست داره
میدونی؟ منظورم اینه که کلیشه همیشه هست متاسفانه

اره واقعا بعد یکم از واقعیت دور میشه دیگه. اکثرا یه چیز بین این دوتان

پرنیان جمعه 16 خرداد 1399 ساعت 22:27

آپشنام فقط جنگنده و پیچیده ن؟ :| :))

نه بگو خودت چطوری دوست داری :))))

تین جمعه 16 خرداد 1399 ساعت 20:31

من فکرم شفاف نیست تو این مورد پیش خودم راستش
و دچارِ مشکلِ زنِ قوی،زنِ ایده آل تو همه چیزه رو دارم!
یعنی واسه خودم که فکر میکنم اینه که زنی که کارش رو داره،زیباست،به خودش میرسه،توان بدنیِ بالایی داره و اینها.
و در مورد شخصیتهایی که مثال زدی خیلی موافقم باهات
رابین و میزل

خب فک کنم دوتامون تصور خوبی نداریم ازین موضوع. و باید قبول کنیم که توی همه چیز لازم نیست قوی باشی !

پرنیان چهارشنبه 14 خرداد 1399 ساعت 18:08

این حقیقت که مردها خیلی بیشتر جنگیدن تا زن ها وجود داره، ولی این حقو‌ به هیچکس نمیده تا بگه جنگیدن کار مردونه ایه.
به هرحال انسانیم و میتونیم جدا از غریزه مون هرکاری خواستیم بکنیم و ک*یر بزنیم به غریزه مون

یه سریا میان میگن توی اجداد ما مرد ها میرفتن شکار و زن ها گیاه جمع میکردن و از بچه ها مراقبت میکردن
و نتیجه گیری میکنن که شکار و جنگ کار مرد هاست و تربیت بچه و غذا پختن کار زن
اون توی گذشته مون بوده، اگه تکامل ما رو به اینجا رسونده مارو جلوتر هم شاید ببره، اینکه اجدادمون کار خاصی میکردن هییییییچ دلیلی وجود نداره ما هم اون کار رو بکنیم، صرفا روند طبیعی گذر زمان و اقتضا و احتیاجات مربوط به زمانه
و الان اقتضای زمان اینه که هیچ جنسی واسه اون یکی جنس گه نخوره

زیبا بود. ولی اگه تو بخوای یه شخصیت خوب زن تو فیلم بسازی جنگنده‌اش میکنی یا پیچیده؟ چون ازین نظر که هر دختر کولی لازم نیست بجنگه هم درست میگفت

طوبی چهارشنبه 14 خرداد 1399 ساعت 04:20 https://40-years-mind.blogsky.com

من حقیقتش هیچکدوم از این فیمها رو ندیدم ولی بحث کار شد من تقریبا مونتاژ کارم تو نجاری با یکم تجربه بیشتر . بگم اگه پدرم نجار نبود -نئوپان کار در واقع - هیچ وقت تو این رشته نمی رفتم .تو یک شهرک صنعتی کار می کنیم و مواقعی بوده که چند هفته کارگاه رو من تنهایی چرخوندم و کسی شکایتی نداشت . غرض اینکه فکر نمی کنم کار به جنسیت بستگی داشته باشه .درسته یک سری مثلا برش زدن ها سنگینه و از پس من هم بر نمیاد ولی از دست فقط یکی از برشکارها بر میاد .وقتی بر می گردم و استراحت می کنم می رم پیاده روی و گاهی اوقات کافی شاپ . نمی دونم جوابتون را دادم منظورم اینکه به نظر من هم کار و جنسیت جداست .

آره منم کاملا موافقم با این موضوع و نظرم اینه که اون کلیپ نقد فیلم اشتباه میکرد. بعلاوه اینکه خوشبحالت من خیلی نجاری دوست دارم :((((

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد